Powered By Blogger

7 Mart 2013 Perşembe

0129 - (1 ) HOŞGELDİNİZ - HERTELDEN-DAHİCE-FİKİRLER ve FAYDALI DAKİKALAR...


01:18
                                                  HOŞ GELDİNİZ
Hertelden-dahice-fikirler adlı blogumdan yararlı dakikalar
geçirmenizi dileği ile.

Bloguma ilk uğrayışınızla  birlikte,  şu düşünce ve bilgileri sizlerle paylaşmak isterim.  Şöyleki:

Bendeniz, 1949 doğumlu, bugün altmış dört yaşında, hasbelkader 1962 yılında İlkokul mezunu, 2002 yılında emekli olmuş bir yurttaşım. Ülkemi seviyorum. Ülkem için ne yapabilirim? Diye düşünüyorum. Bu anlayış ile elimden gelenin en iyisini yapabilme gayreti içinde olduğumu muhtemelen fark edersiniz.  Herkes, ülkesi için iyi bir şeyler yaparsa, üzerinde yaşadığımız bu güzel ülkede, daha huzurlu ve mutlu ortamlar söz konusu olacaktır.  Beni biraz daha tanımak isterseniz, "HERTELDEN-DAHİCE-FİKİRLER'E BAŞLARKEN" başlığına göz atabilirsiniz.

Senelerdir merak ve yeni şeyler öğrenme içgüdüsü ile biriktirmiş olduğum yazıları, topluma-özellikle gençlere bir faydası olur mu, düşüncesi ile paylaşmayı arzu ediyorum.

Bloguma, bir faydası olmayacak yazılar koymama konusuna, elimden geldiğince titizlik gösteriyorum. Her yazıdan-alınacak bir ders-öneri-öğüt-nasihat ve/ya  bir ilham kıvılcımı mutlaka olacaktır. 

Hertelden-dahice-fikirler'e sıkça uğramanızı öneririm. Sık sık güncellemekteyim. Eklenmeye hazır yüzlerce metin, hazır beklemektedir. Toptancılık yaparak, metinleri bloguma yığmayı tercih etmiyorum.

Grup halinde okumanın ve irdelemenin  daha çok faydalı olacağı kanaatindeyim ve öneriyorum.  Şöyle ki:  Seçilen metni, eğer mümkün ise oturduğunuz  yerden rahatça okuyabileceğiniz,  geniş bir ekrana veya projeksiyon cihazı ile perdeye yansıtırken, önder bir kişi tarafından okunarak -üzerinde düşünerek- tartışarak ilerlemek en iyi yöntem olacaktır.                   

Bu durumda her katılımcı azami yararı görecektir.  Genel olarak, bu şekilde fikir yürüterek - tartışarak zamanı değerlendirmek, bir kazanımdır, bana göre . Bu yöntem, dinleme-anlama-tartışma olanakları yaratırken, demokrasinin yerleşmesine de katkı sağlar, diye düşünürüm. Sizce de öyleyse, buyurun, tüm içerik emrinizde.

Bendeniz, nacizane bunları yazıyorum. Sürçü lisanım olursa affola.  Hiçbir konuda  uzman veya otorite değilim. Sadece, bilgisizliğinin farkında olan ve fark ettikçe, cehaletimi budayarak-azaltma yolunda olan bir insanım, bu yaklaşımımı, kendi adıma bir kazanç sayıyorum. Bir nebze daha, bir şeyler öğrenebilmek ve paylaşmak beni mutlu ediyor. Biliyoruz ki, "Bilgi ve sevgi paylaştıkça çoğalır, acı paylaştıkça azalır".

Aslında, sizlerle paylaştığım hemen hemen tüm yazılar, başka kişilere, düşünürlere, ilim ve bilim adamlarına ait olan birikimler olup,  bu metinleri, telif hakları açısından ve emeklerinden dolayı,  fikir sahiplerine minnet ve şükranlarımı sunuyorum.  Olur ki, bir hak sahibi çıkarda,  müsaadesi yoksa,  derhal blogumdan kaldıracağımı, buradan ifade etmek isterim. Birde, sahibini bilemediğim, metin veya fikirlerin, alıntı kısmını boş bırakıyorum. Bilen, lütfen bildirirse, adını eklerim.

Hertelden-dahice-fikirler adlı blogumda, karşılaşacağınız yazılar-şiirler-veciz sözler-özlü güzel sözler, kitaplarda, internet ortamında da bolca mevcuttur.  Ne var ki, böylesine yararlı olabilecek metinleri bir arada bulup okuyabilmek, her zaman-her yerde mümkün olmayabilir. 

Ayrıca, internetten yararlı bulduğum linklere bağlantı veriyorum. Göz atmanızı öneriyorum.

Daha düzenli-verimli bir blog için, yardımınızı - önerinizi memnuniyetle karşılarım.  Ayrıca, daha çok insana ulaşması açısından, sosyal ortamınızda paylaşarak-web sayfanıza ekleyerek, siz de topluma bir hizmette bulunabilirsiniz, beğeninize uygunsa tabii. Olabilecek bu tür katkılarınız için, şimdiden teşekkür ederim.

Emeğimin teşvike değer bir yanı varsa, bunu,  blogumda mevcut ankete tıklayarak, ifade  edebilirsiniz.  Bunun, beni mutlu edeceği gibi,  yararı tekrar size dönecektir.  Her bir tıklamanız için, şimdiden size teşekkür ediyorum.
  
İÇERİK BAŞLIK LİSTESİ  bölümünden istediğiniz başlıkları seçerek, metne kolayca ulaşabilirsiniz. 
Takip kolaylığı olması için, tüm metinlere sıra numarası verdiğimi fark edeceksiniz. 

Satırlarıma burada son verirken, sizi saygı ve sevgi ile selamlıyorum.

Blog Sorumlusu-Yazarı Sebahattin Tokmak-KAYSERİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder