Powered By Blogger

14 Nisan 2013 Pazar

0063- ( 15 ) HERTELDEN - Satış İşinde - Küçük Görünen Önemli Ayrıntılar

  1. "Bence", demek yerine, "Sizce, öyle değil mi?"
  2. "Bunun cevabını verebilirim", yerine "Bunun cevabını kendiniz bulabilirsiniz".
  3. "Bunu düşünmemiş olabilirsiniz", yerine "Farketmiş olmalısınız".
  4. "Bunlardan bir demet almalısınız, büyük bir reklam kampanyasına başlıyoruz" yerine "Reklam kampanyamız sırasında alacağınız, bir düzine ürün, size iyi bir kazanç sağlar".
  5. Çok fazla konuşma ve çok uzun sıralama , satıştan sonuç alınmasını engelleyebilir.
  6. Satış konuşmasında, gereği gibi vurgulanmış, 'ana başlık', bir düzine özellik sırlamaktan daha iyidir.
  7. Birkaç özelliği bir cümleye sıkıştırmak yerine, her özelliği tek başına sunmak daha etkili olur.
  8. Etkin fiiller, edilgen fiillerden daha etkilidir.
  9. Fazla hevesli görünmek, başarısızlığa neden olabilir.
  10. Satıcılık demek, kendi ürününü rakip ürünlerle karşılaştırmak değildir.
  11. Müşteriler, göründükleri kadar sizi iyi dinlemezler.
  12. Doğru ve yerinde susuşlar, fazla laftan daha etkilidir.
  13. Satış konuşması, önceden hazırlanmış bir söylev veya monolog olmamalıdır.
  14. Siz çok meşgul olabilirsiniz, unutabilirsiniz. Eğer aramazsanız, Salı günü ben sizi ararım. Denmesi, yerinde olur.
  15. "Sizi görmek isterdim. Gelecek haftaya bir randevu saptasak". derseniz, gereksiz bir nezaket olur. İnisiyatifi tamamen müşteriye bırakmamak için, Cuma günü saat 11.00 uygun mu, yoksa, Pazartesi günü öğleden sonra mı görüşelim? Derseniz, iki şıktan birini tercih etmek durumunda kalır veya kendisine uygun olan yeni bir öneri getirir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder